söndag 6 april 2008

Synapsfel?

Jag har köpt boken "The Secret". Efter att ha blivit tvingad av min frisör. Han var mycket klar på den punkten när jag klippte mig för ett par veckor sedan. Trots sin thailändska brytning.

- Du får inte komma tillbaka förrän du har läst The Secret!

No idea in hell vad det var för bok när han sa det. Men han sa det med sådan asiatisk övertygelse, och använde argument som att "Oprah minsann hade den i sin bokklubb".

Nu har han sms'at att mitt löshår har kommit. Han skall sätta i extensions, så jag kommer bli värsta bimbon. Och jag har inte vågat ringa honom, för jag VET att första frågan kommer blir:

- HAL DU KÖPT THE SECLET? HAL DU LÄST?

Igår lommade jag in i bokhandeln och frågade efter den. Idag har jag fingrat lite på den. Och tydligen skall jag bli en fantastisk människa. Med fantastiska tankar. Och ett fantastiskt liv. Efter att jag har läst klart den och greppat hemlisen liksom.
Det känns som att jag håller i en bok med trolldomar och besvärjelser.

Jag är inte helt övertygad om att jag kan bli en bättre människa.

Jag trodde jag var jävligt fullkomlig som jag är?

Någon som har läst den eller hört talas om den? Eller är det bara jag som är puckad? Vilket nu då boken tydligen skall styra upp...ehum!

3 kommentarer:

Lilla Jag sa...

Hemligheten ligger väl snarare i hur man orkar ta sig igenom sånt där dravel. Oprah..bah.

Blue sa...

Oprah är "the shit" säger frisören. Och vem fan vågar säga emot när han står med en sax i handen. Och som dessutom de senaste tio åren har haft mitt hår i sina händer.

Jag kommer at bli en über-mench. Förträffligheten kommer inte ha några gränser.

Förträfflig. Är ett underligt ord.

Men jag kommer bli förträffligheten personifierad. Och sitta och putsa på min gloria dagarna i ända medan jag häver ur mig klyschor som handlar om att vägen till lycka och framgång kommer från "hemligheten".

:-p

Äh vad fan - jag skall läsa dravlet och så kan vi ju se mig som en försökskanin.

PGW sa...

Har bara läst OM boken, samt sett en bit av Oprahinslaget (som sändes när jag låg hemma med förkylning).

Kan bara se en enda anledning att läsa eländet - för att göra din frisör glad. I övrigt ... ja du kanske kan palla upp någon soffa som står ostadigt?