tisdag 15 april 2008

One night special only: Bloggelibloggen goes Blue

Eftersom Blue har fullt upp med att analysera resultatet av brownieintaget och jag klättrar på väggarna efter en vecka utan bloggelibloggen har jag helt sonika tagit herraväldet över denna mycket eminenta blogg. Kära läsare, förbered er på svammel av värsta sort!

Just nu sitter jag och är fascinerad över hur man kan göra en dokumentär om camping som folk faktiskt tittar på. Ok, jag är en av dessa människor för tillfället, men ikväll är jag av nödd tvungen att titta om än slött och ointresserat. Jag har nämligen blivit smärtsamt varse de senaste två dagarna, om att gamla tanter inte ska ge sig på att klättra uppför backar sex gånger på en dag och sen ställa sig och träna ovanpå det. *aj* Jag kommer inte upp ur soffan helt enkelt. Funderar allvarligt på att bosätta mig här i några veckor medan gubben masserar allt som gör ont. Denna ofrivilliga soffkommendering gör att jag börjat fundera på saker och ting mer i detalj, vilket är högst irriterande eftersom det rör sig om petitesser... Nedan följer några av dessa förvirrade tankar som bara måste ut innan mitt huvud exploderar;

Vilket straff man ska utdela till bloggare som rakt av kopierar inlägg och gör dem till sina?! Ett särskilt straff för bloggare som tar kommentarer och gör dem till egna inlägg är nog på sin plats... Dränka dem i honung och binda fast dem mot ett träd nära en myrstack var det värsta jag kom på vilket är ganska talande för att jag måste avsätta tid åt att förfina mina hämndplaner något. Blue, du brukar vara bra på sånt här...några förslag??

Sen har vi ju det där med Linda Rosings blogg. Hade Listoplisto aldrig länkat till sidan på SIN blogg så hade jag aldrig surfat in där. Och nu är jag där VARJE dag och blir irriterad över "jaurnalister", sär skrivningar och hennes förvirrade tidsuppfattning. Listo: I lav jå bäbe, men du är en mkt OND människa..;)

För övrigt har jag varit i New York inatt och shoppat med Victoria Beckham, en synnerligen omständlig dam som envisades med att åka hiss upp och ner innan ALLA kläder som finns i hela världen skulle packas ner i en liten väska - av mig.

Och till sist:

Filippa : packa ner en kavaj nästa gång ni reser utomlands du och Fredde. Klädchockar har vi nog av i Melodifestivalen.

För bloggelibloggen hos Blue,

Cecilia

2 kommentarer:

Blue sa...

*gapskrattar*

Du har aldrig funderat på att be din ömme make att ge dig fjärrkontrollen? Så du slipper kolla camping menar jag?

Och, don't you worry...smärtsam hämnd skall finslipas.

Jag skall bara analysera klart Browniesarna (underligt plural) först.

;o)

Blue sa...

F.ö. apropå Rosing.

Noterade att hon "hade svettats som en flod inatt".

Eh?

Hur exakt svettas floder nu igen - jag glömmer hela tiden?