tisdag 22 april 2008

Nu är jag tje på't...

Ringa försäkringsbolag. Ringa båtvarv. Ringa olika killar som skall installera olika saker. Ringa andra båtvarv. Ringa Skatteverket. Ringa HSB.

Repetera - och sen repetera ett par gånger till.

Gå till tandläkaren (check - har jag varit idag - bedövad i både framtand och nederkäke och jag var helt övertygad om att någon skulle ringa polisen när jag var inne på macken och köpte snus eftersom jag låter som att jag är aspackad. Damen i kassan sa "Vad sa du" ungefär fyra gånger när jag dreglade fram "en General Portion tack").

Hämta färg, måla botten på båten. Fortsätta ringa. Tillbaka till tandläkaren imorgon IGEN.

ToDo-listan i min svarta bok tar aldrig slut.

Det är en jävla TUR att jag är arbetslös. För vi hade fanimig inte hunnit med den här skiten om vi hade jobbat heltid båda två.

Och det enda enda jag vill just nu är att sambon skall ge mig en mental "jagälskardigsparkirövenordentligomruskning".

En sån där som man behöver ibland, men det är så svårt att be om, när livet är lite...motigt?


Inga kommentarer: