onsdag 23 april 2008

Jag är så jävla bra...

Två dagar i rad hos tandläkaren (och applådera gärna redan här - eftersom jag inte har skrivit ett enda gnällinlägg om just hur jobbigt det är att gå till tandläkaren 100 ggr i veckan när man är rädd - tack).

Efter att för andra, eller tredje gången filat rötterna i rotfyllningen så går det mot sitt slut. Förhoppningsvis blir det ihoplappning av tanden i slutet av maj.

Och på tisdag lagar vi det sista hålet, i en jävla visdomstand, men den är för bråkig för att dra ut.

Så på tisdag får jag äntligen min belöning i form av tandblekning.

Mina korta nedgnisslade tänder kommer BLÄNDA till om en vecka. BLÄNDA!

Jag skall le mot alla, jämnt och hela tiden med mina korta tänder. Sådär så att folk kommer behöva solglasögon om dom vill umgås med mig.

Och med mina sönderfilade rötter, en liten önskan att åka hem och dö på soffan (vet inte om det är vanligt - men bedövning ihop med spänning hos tandläkaren får mig alldeles väck i pallet) åkte jag istället och hämtade båtfärg och tänkte åtminstone börja bottenmåla tills jag faktiskt inte orkade mer, för att göra klart under morgondagen.

Men icke. Som den envetna gnu jag är fick jag lite second wind, ihop med en färgfylla som gjorde att jag målade klart HELA båten. Ungefär sex timmars rollande och penslande med färg precis överallt på hela kroppen.

NU har jag däckat i soffan - och tänker köpa en eka tills nästa år.

Det blir jävligt mycket mindre måleri då.

Och jag väntar fortfarande på att sambon skall fatta det här med spontan vardagsromantik.

Hur länge får jag vänta tror ni?

Jag gissar på till hell freezes over och det är minst två torsdagar i samma vecka...

Inga kommentarer: