fredag 4 april 2008

Haunted?

Jag drömmer alltid på natten. Fast det gör väl alla, men många kommer inte ihåg sina drömmar dagen efter. Det gör jag nästan alltid, på både gott och ont.

Denna veckan har jag drömt mardrömmar VARJE natt. Och varje jävla morgon vaknat med årets angst. En morgon pratade jag tydligen tom med i sömnen, och sambon hade en konversation med mig. En oförklarlig sådan eftersom jag tydligen hade sagt åt honom att ringa en tjej (ett tjejnamn jag inte känner någon som har), och det enda jag minns av drömmen var att jag hade gått i snö. Pulsat, uppför och slitit i någon slags vidrig snötävling. Så varför han skulle ringa denna tjejen, vemhonnuär, på morgonen, det vette fåglarna. Helt oförklarligt.

Inatt slog mina drömmar veckans rekord och nu får det vara bra för den här mardrömsperioden tacksåmycket.

Funderar dock på att ha ett block bredvid sängen så jag kan skriva upp dom så fort jag vaknar. Både de bra och dåliga drömmarna. För nu, ett par timmar efter uppvaknandet, börjar drömmarna blekna. Men ångesten ligger kvar som ett täcke runt hjärnan. Och man går omkring hela dagen med en obehagskänsla.Utan att jag egentligen kommer ihåg i detalj vad jag drömde längre.

Fast jag kom i ihåg det med all oönskvärd tydlighet imorse.

Någon som är bra på drömtydning?

Att det är något jag funderar över behöver man inte vara utbildad för att förstå.

Kan det kanske vara så jävla enkelt att jag skall till tandläkaren TVÅ gånger nästa vecka?

Inga kommentarer: