tisdag 25 mars 2008

Till Listoplisto och Lollias




Okay, vi är klara nu. Ni kan ta tillbaka ert Kirunaväder. Det var roligt i kanske ungefär fem minuter.

Realtid på bilden, tagen för ett par minuter sedan.

Remember helgen före påsk när jag skrev I love you i sanden på "ön"? I strålande solsken och tiogradig värme?

Funderar på att göra samma sak i snön, om det inte hade varit för att mina vinterkängor inte hade legat i en låda längst ner i garderoben sen typ...förr-förra vintern!

Det här är GÖTEBORG! Vi bor dessutom vid havet och har MINDRE snö än resten av stan.

Vi hade knoppar på häcken som började lysa fint förra helgen. Och sen kom påsk.

Vad fan är det som händer? Kan man stämma SMHI för falsk marknadsföring?

Vad hände med de positiva effekterna av växthuseffekten?

Hittills har jag bara sett en skitsommar och en vår där Göteborg får snö i mängder på påsk.

Seså Kiruna, ta tillbaka er snö nu ;o)

15 kommentarer:

Lilla Jag sa...

Det glädjer mig att meddela att vi har MINDRE snö än er ;).

listoplisto sa...

*mohahahahaaaaaa*
*mooooohahahahahahaaaaaaaa*
*fniss fniss*
*mohahahahaaaaaaaaa*

smultronpaj sa...

ja jävla skitväder. Bort bort bort.

Blue sa...

Cecilia: Bara för att du är en häxa vill jag som språkpetimeter påpeka att det heter "gläder" och inte "glädjer" :-p
Däremot kan jag GLÄDJA mig åt att du gjorde en språkmiss...HAH

Listoplisto: Absolut skitförbjudet att skratta. Vi bor på sydliga breddgrader, och jag har precis varit ute med Lill-Loppan och PULSAT genom snön. ;o)

Smultronpaj: Kan inte göra annat än att hålla med. Som inlägget säger.

Ataharis sa...

Jag håller alla tummar och tår för tandläkarbesöket!

Lilla Jag sa...

Ah,men k�ra spr�kpolis..du har faktiskt fel.

Enligt Svenska Akademins ordlista �r �ven stavningen gl�djer korrekt.

*r�ttar till glas�gonen*

Blue sa...

Enligt jävla skit-SAOL är det okay att skriva "mej" och "dej" också.

Skulle du göra det?

*snörper på munnen och spänner senilsnöret till glasögen lite extra*

Blue sa...

GLASÖGONEN...inte glasögen!

Jag skyller stavningen på tangentbordet och tandläkarbesöket!

=)

Lollias sa...

*garv*
*asgarv*
*FLABB*
*skrattar så att stolen hoppar (fast tyst för att inte väcka barnen)*

(Å egentligen gillar jag inte att göra inlägg så här långt efteråt, men jag kunde ju bara inte låta bli...)

*fnissar lite till*

Blue sa...

Inte okay att skratta...helt okay att göra ett inlägg långt efteråt :o)

Ta tillbaka ert jävla skitväder. Jag fick gräva ut bilen idag utan vantar och utan snöskor.

Otrevligt...

Blue sa...

Och förresten Cecilia.

Nu skall jag vara ännu mer petimetrig bara för att du är dum och envis ;)

Det heter inte "vi har mindre snö än er".

Det heter "vi har mindre snö än ni"

Dvs fortsättningen på meningen borde vara:

"Vi har mindre snö än er har"

eller

"Vi har mindre snö än ni har"

HAH...

Gotcha!

Ta dig ur den om du kan ;o)

Lilla Jag sa...

Som göteborgare har man knappast patent på korrekt svenska.

*rättar till GLASÖGONEN*

Blue sa...

Mållös och utan ursäkter.

Mer än ett påhopp på dagisnivå som jag redan rättat till.

Du hade feeeeel.....naaannaaaananaanaaaa!

;)

Lollias sa...

Måste ju bara påpeka att det är underbart med språk!

Å hä ä ba å håll me!

Fast om jag skulle säga det där skulle det låta ungefär "ådeebaåhållame". Jag är ju inte från Pite! *S*

Å sen e ja gla att de e okej å göra inlägg sent... för ja e ruskitt bra på å liksom bara inte va här... liksom...

Å vill ni verklitt veta så tycker ja att de e lika fel me "...som er." som me "...som ni.", för de ska in ett "har" före punkten på båda. Sådeså!

Blue sa...

Ja Lollias...

"...som ni HAR"

Jag hade ju rätt som den urgöteborgare jag är.

*går ner till hamnen och tar en kaffe med göbbarna"

;)