måndag 31 mars 2008

Ny kärlek rostar - gammal gör det inte...glöm inte det!



Nu är jag MÖJLIGEN nummer tre på listan. Först bilen, sen båten och efter det kanske, möjligen, troligtvis (?!), jag.

Mannen som aldrig tidigare haft ett bilintresse är nu ute och glider i sin nya "ride".

Spenderade timmar i telefon i fredags med att dona med försäkringar och att prata med säljaren, till att sitta i bil en miljon mil i lördags för att titta på den, och idag en miljon mil i bil igen, då säljaren kom med bilen och jag fick sedan köra honom dit han skulle.

Mannen har inte behövt lägga två strån i kors, alla papper fixade, försäkringar och bilen bara stod där och väntade på honom när han kom hem.

Han kastade ett öga på mig, puss och kram uteblev men jag fick en utsträckt hand...för att jag skulle ge honom bilnyckeln...

Går sådan kärlek över eller skall jag bara kasta in handduken och inse mig besegrad? Låta bilen vinna på walk-over?

Om någon skulle fråga honom just nu vad hans sambo heter så är jag tveksam till om han skulle komma ihåg att han ens har en sambo, namnet är inte ens att tänka på.

Musse Mustang liksom...

(Oh well, färgen på bilen passar i alla fall ihop med min blogg - jag kan ju roa mig med det)

2 kommentarer:

Lilla Jag sa...

Borde du inte säga:

Ny kärlek behöver olja? Gammal kärlek behöver endast en puss och en kram??

;)

Blue sa...

Snodde just det ;)

Huvudet på spiken kära du, huvudet på spiken.