måndag 25 februari 2008

I-landsproblem




Har varit förnuftig i en hel massa år och kört Opel Corsa, liten...billig i drift osv. Men nu är jag less på den och vill ha en Toyota Rav 4. Sålde min gamla båt, och bytte med en Opel Frontera och pengar i mellanskillnad (alltså jag fick pengar och bil).

Och då var första tanken att sälja båda och köpa mig min Rav 4. Men nu har jag hamnat i I-landsproblemens avgrund.

Sälja två bilar = jobbigt (samt att sambon har en bil som skall säljas också - det blir tre bilar totalt).

Fronteran är inte jättevacker, men absolut inte ful, men massa kusar under huven så det händer något när man trycker på gasen. Och, då behöver jag bara sälja en bil och slipper lägga ALLA pengar på en ny. Och kan ta pengarna jag får för Corsan och stoppa i madrassen.

Nackdelar:

Fronteran är helt nyervad, rekondad och klar för försäljning om jag skulle vilja. Och isåfall fortsätta vara klok som en bok och behålla Corsan och köra billigt och förnuftigt. Corsan är ICKE rekondad eller ens städad, dock nyervad och nybesiktigad.

Fronteran är inte min "drömbil" och dessutom fel färg (jag är ledsen PGW - den är grön - och jag är ju BLÅ).

Säljer jag Fronteran istället för Corsan får jag mer pengar att stoppa i madrassen.

VAD GÖRA?!

Åsikter tack...jag sitter bara här och är totalt helkluven och förvirrad...med två bilar...som sagt, vilket jävla I-landsproblem!

Inga kommentarer: