lördag 16 februari 2008

Friday, fuckin' Friday

Sträck ut en hand istället för att skrika.
Ge en kram istället för anfalla.

Aldrig aldrig mer!

Sov i princip noll och ingenting inatt. Och anledningen till det låter säkert ganska rolig nu. Det var det inte inatt.
Låg på golvet eftersom Loppan inte kan/får hoppa upp utan hjälp, hon har ju lite dålig kontroll över sina lemmar.
Det har tydligen jag med.
Kollade på film och slumrade faktiskt till en liten stund, vaknade av att Loppan ville ut på baksidan och kissa. Släppte ut henne men sen skulle jag gå ut och hjälpa henne in.

Ut gick bra. Lyfte upp henne och tog första steget från gräset in på träverandan, och benet bara försvann under mig.

Jag tappade hunden, landade på svanskotan och nacken samtidigt som jag hör Loppan landa bredvid mig med ett "uff". Och jag kom verkligen inte upp. tappade andan och trodde allra minst att jag blivit förlamad samtidigt som jag skulle hjälpa Loppan och tankarna for genom huvudet om jag hade förvärrat hennes tillstånd (jag menar - jag ligger på golvet för att hon inte skall trilla ner från soffan - men "kastar" henne på en snorhal veranda).

Herrn i huset sov och hörde inte ett smack när jag ropade.

Idag har jag ont i rumpan och nacken. Loppan verkar vara som vanligt.

AJ!

2 kommentarer:

Lilla Jag sa...

Men jösses!! Det VET väl att gamla tanter inte ska ut och gå när det är halt ute! ;)

Blue sa...

*muttrar något ohörbart om broddar och rullator*

Fick inte ens av mig tröjan utan hjälp.

Mental note to self: Landa INTE på bakhuvudet när du halkar baklänges!