fredag 25 januari 2008

SAUNA

Jag har bott i detta huset i tolv år. Inte bastat. "Nye" sambon har aldrig bott med bastu, och har numera som fredagsritual att basta i ett par timmar.

Äcklig tycker jag. Det blir för varmt och svettigt. Idag hängde jag på i fredagsritualen, och döm om min förvåning när det inte var hysteriskt varmt. Och att man faktiskt kunde kasta kallt vatten på sig lite då och då.

Nu är jag avslappnad på gränsen till medvetslös och har wastat tolv år med bastu.

*krullar tårna och gonar ner sig i soffan för att titta på något så härligt hjärndött som Terminator*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bastu är underbart! Det var en av de största fördelarna med att köpa hus, att få en eeeeeegen bastu. Jag brukar sitta och läsa i bastun, det är sjukt avslappnande.
Grattis till den nya upptäckten! :-)

Blue sa...

Tack...och skojar du eller. Det var ju löjligt avslappnande, jag somnade som en sten till filmen och vaknade på soffan klockan sex imorse.
Stackars sambon som inte kommer få ha sin alone-time i bastun på fredagar längre.

Men du som är bastuvan. Skall man bli så törstig och kissenödig? *skrattar*

Jag drack dock varken lakritsshots eller andra alkoholhaltiga drycker igår, utan bara saft. Men det känns som att bastun gjorde en total utrensning...och då frågar jag dig som bastu-van :)