torsdag 24 januari 2008

The Promised Land

Ja, när det gäller vissa saker är jag superytlig. När det gäller andra inte alls ytlig.

Jag älskar att debattera och diskutera...allt...

Men jag älskar också att shoppa. Och trots vissa (hmm) fel och brister i vårt grannland i väster dit jag åker frekvent så har dom en uppsjö av shoppingställen och mat (jag älskar mat och att ÄTA - till sambons stora förtret - fråga inte varför).

De har kedjor som aldrig kommer hit, och med tanke på att dom i allt annat ligger tio år bakom oss, så förundrar det mig att den enda skiten som Sverige har blivit begåvat med är Mc Donalds (skosulehamburgare) och Burger King (okay - ätbart).

Men Taco Bell, Chili's, Friendly's, Starbucks - bara för att nämna några...näe dom ska vi tydligen inte ha. Och där är det gott. Och inte fan kan man få en pepperonipizza värd namnet i detta landet. Jag LEVER bokstavligen på pepperonipizza, hamburgare och caesarsallad i USA. Minst en slice om dagen dock, det andra kan jag variera lite.

KFC klarar jag mig dock utan.

Affärer skall vi bara inte prata om.

Pottery Barn, Yankee Candle, Bath & Body Works. Och då har jag bara nämnt en bråkdel.

Yankee Candle har nu kommit till Sverige upptäckte jag idag. Lyckan är total. Och "min" lukt finns. Jag slipper numera beställa på eBay eller fylla en resväska från ovanstående affärer.

Har nu gått loss hos Yankee Candle Sverige. Doften Clean Cotton som luktar ren tvätt, och jag redan har som värmeljus, garderobsdoftare, billuktshängare, vanliga ljus - efter att ha samlat och samlat i mina resväskor.

Till och med Plantagen har ett litet urval av deras produkter. Och andra små heminredningsaffärer också. Men de här hade allt online! *dansar en galen shoppingdans*

Nu väntar jag bara på Bath & Body Works, pizza och lite andra restauranger också. Och att man kan ringa vilken tid på dygnet som helst och få the food of your choice levererat till dörren.

Patience is a virtue - som jag inte besitter.

OJ - vad fet jag hade varit om jag hade bott i USA - men jag hade luktat fantastiskt gott mellan ostfläckarna på det solkiga linnet efter pizzan som levererades till min dörr.

Inga kommentarer: