torsdag 17 januari 2008

Folk är korkade

Och ja, nu drar jag väldigt många över en kam - men ibland blir man fan rädd.

Det finns en blogg till som jag läser, som inte finns med på listan bland mina favoritbloggar. Inte för att jag skäms, utan för att jag inte har donat med inställningarna sen jag började läsa den.

Jag läser Herr Magnus Ugglas blogg - och jag skrattar oftast så tårarna rinner.

En gammal idol, som har varit bland de hemligaste artisterna i Sverige, har numera en blogg där han bjuder på sig själv så det visslar om det.

Jag läser enbart, kommenterar aldrig...eftersom 99,9% av de som kommenterar inte verkar ha alla verktyg i redskapsboden och dit vill jag inte sälla mig. Min gyllene regel när det gäller bloggläsande är att bloggen skall vara välskriven, och att personen bakom bloggen verkar vara sympatisk och rolig (vilket har stämt med de bloggar jag läser). Kanske petigt att hacka på språkbruk.
Men käre värld, vad lär sig folk i skolan nu för tiden? Man blir ju mörkrädd av stavning, grammatik och syftningsfel. Bara för att nämna något som kan irritera mig.


Anyhow, Ugglas läsare tillhör kategorin ovan. Upptäckte jag igår när jag som sagt kommenterade bland de mängder som troligen kommenterar varje dag. Och givetvis var det något ljushuvud som gav sig på mig. MIG! Av alla de som kommenterar.

Rätt dag att göra det dock eftersom jag fick avreagera mig på okänd man i kommentarsfält istället för på sambon.

Men vad är det för fel på folk? Och varför skriver folk KRAMIZ...med ZÄTA!

Jag vill kaskadkräkas!

Jag återkommer med inlägget på Ugglas blogg så kan ni avgöra själva hur dum jag var (det var jag - och det erkände jag - i mitt svar till puckot - själva kommentaren var av mer allmän karaktär), och hur dum rikspuckot var som gick emot mig.

*fortsätter muttra*

5 kommentarer:

Lilla Jag sa...

Kan meddela dig att "kramiz" varit en av min absoluta hatord sen många år! Den värsta stavningen är dock "kjamiz".... DÅ är det mycket svårt att hålla nere middagen...

Och btw; Magnus RULES!

*nynnar; Joey Killer, våldets gud, ett heavy metall freak....*

Blue sa...

UHHHH...

Jag hade helt förträngt "kjamiz".

Nu måste jag kaskadkräkas OCH magsjukebajsa samtidigt!

Lollias sa...

*asg*

Blue sa...

Puzz å Kjamiz

PGW sa...

Kjamiz? Det skjuts för lite, sanna mina ord.