fredag 4 januari 2008

Baltimore

Okay, det är bara att konstatera. Jag ska tydligen inte åka på semester.

Förra semestern till Kreta hade jag halsfluss.

Denna semestern var i och för sig underbar, om man bortser från det faktum att sambon blev sjuk i Key West, jag kom på att jag hade glömt min dunjacka på hotellet i Tampa - vem behöver jacka 30 graders värme liksom?

Hotellet fick FedEx'a jackan till kusinen i Baltimore - jag menar - vem tror att man behöver dunjacka när man flipfloppar runt?

Nollgradigt i Orlando, ingen jacka, sjuk man.

Hur gör folk som åker bort utan mis-haps? Jag klarar det uppenbarligen inte :)

Och som lök på laxen, min älskade kusin med fru som alltid i min värld har varit det ultimata paret - ni vet ett sånt där par man ser på film och vill vara som. Jo, samma kväll som vi lämnade dom för att åka till Florida talade frun om att hon ville ha skilsmässa. Så nu sitter vi här och funderar på livet tillsammans med dom.

Vet inte om det är mest synd om mannen som är förkyld eller kusin med fru som har haft en hell-week sen vi åkte. Det är i alla fall inte speciellt synd om mig - för jag har haft en jävligt bra semester och har ingen som helst lust att lämna landet imorgon.

Vi hade i alla fall tur med vädret - eller inte.


Inga kommentarer: