torsdag 13 september 2007

Lägesrapport

Fortfarande sjuk - surprise...men med "pack-ångest" dessutom.

Det måste vara ett kvinnligt fenomen, jag AVSKYR verkligen att packa. AVSKYR!

Och inte blir det bättre idag när jag ska göra det med feberyra...

Det spelar ingen roll hur ofta jag reser (och det är trots allt ganska ofta, i alla fall 2-4 ggr per år) så lär jag mig ALDRIG. Medan män mer eller mindre kan ta ett par kallingar i fickan o glada i hågen åka till flygplatsen.

Nån som vill komma och packa för mig medan jag ligger och dirigerar från soffan?

PS: Påminner mig om att det faktiskt har hänt. Min syster förbarmade sig över mig förr-förr-förra gången vi var i USA. Jag hade lagt fram hela min garderob på bordet, hon kom en timma innan vi skulle till Landvetter och sorterade högen med sträng blick och jag var tvungen att ge henne ett användningsområde för varje plagg - tvekade jag det minsta på rösten eller på användningsområdet hamnade det inte i väskan. Elak syster - slutade med att jag inte hade med en enda varm tröja och vi hamnade i en oplanerade snöstorm.

Förra gången gjorde bästisen ungefär samma sak, men jag kom undan med lite fler plagg :)

Nu ska jag i alla fall ligga på soffan ett par timmar till, låta värktabletterna kicka in och glömma packångesten (den är ändå på topp eftersom jag inte äger någon bikini utan hoppas på att kunna köpa det direkt på plats)...

På återhörande - blir det ingen liveblogg så blir det senare. Landar halvfyra nästa fredag morgon och då är det bara att sova ruset av sig för att sätta sig i bilen och åka till Oslo och vara fadder på systersonens dop...eller ska jag straffa henne för att hon var en sån elak packerska ;)

1 kommentar:

Lilla Jag sa...

Hej hopp! Hoppas semestern varit trevlig! Här är det också förkylt - en himla bakterie som bara inte vill ge med sig. Suck....