tisdag 19 juni 2007

Sömnsjuka!

När man är så trött att man inte ens får igång rösten efter en hel dag på jobbet utan går omkring med en kråka/skata/valfri fågel i halsen - då är man trött. Utmattad.

Orkar inte bråka, orkar inte med datasystem som krånglar oavbrutet, orkar inte med att jobba minst 12 timmar per dag, orkar inte med människor, orkar inte höra om andras problem, orkar inte tänka på mina egna.

Det enda jag vill är att curla ihop mig i en liten boll i famnen på mannen och att han ska säga uppmuntrande och snälla ord och ge mig peptalk så jag orkar. Försöker just nu med telepati få honom att förstå att han ska komma upp och göra detta, för jag är för trött för att uttrycka mig i tal (kanske kan man skicka ett mail eller sms till rummet på nedervåningen?).

Har man bestämt sig för att bli Vice VD på Nya Jobbet efter fyra veckor så får man antagligen skylla sig själv - och nästa vecka händer det. Eller rättare sagt, det händer något. Frågan är bara vad. Men Stora VD'n i Utlandet kommer på ett akutbesök för ett allvarligt snack nästa vecka - så nästa vecka vet vi om jag har fått fullmandat att göra vad jag vill och en titel, eller om vi snurrar vidare med samma uppgifter utan titel.

Just nu skulle jag hellre vara sjukpensionär och bota min sömnsjuka - men har man tagit fan i båten får man ro honom i land. Jag ror väldigt ofta och det finns mer än en jävel.

För övrigt rekommenderar jag inte namnpåsättning på båt efter en fjärdedels flaska Camitz, och ett antal öl. Namnet sitter snett och första bokstaven har gått sönder. Men det är lätt att vara efterklok som Timbuktu sjunger.

Jag lär ju i alla fall aldrig glömma namngivningen, och även om jag försöker så kommer kreti och pleti att påminna mig.

Det var mina sista visdomsord för kvällen.

Snart är det Midsommar - då ska jag bli änu tröttare. Vad ska ni göra?

1 kommentar:

smultronpaj sa...

eftersom jag svara efter midsommar kan jag berätta vad jag inte gjorde. Firade. Vi var magsjuka vi. Jippi hurra. Det blev en mycket stillsam och urtråkig kväll framför tv´n. Vad gjorde du?