torsdag 7 juni 2007

Klurigt värre?


Det här är vad mannen klurade på i sin ensamhet i båten under helgen, så till den milda grad att han var tvungen att fota det.
Gin'et har tillverkats sedan 1740, medan tonic'en inte kom förrän 1783.
Hur gjorde man en schysst GT mellan 1740 och 1783, 43 hela år utan Gin & Tonic?
Och ja, älskade jycken hade livmodersinfektion. Två helvetiska timmar hos veterinären med undersökningar, ultraljud etc etc. Men, de valde att i ingångsläget prova antibiotika.
Snälla rara hundgudar, låt mig slippa operera min, snart 15-åring, när hon har klarat sig så här länge. Jag vet att jag har haft tur som har två gamla tikar, båda med livmodern kvar...men inte NU.
Efter alla undersökningar konstaterades det att hon är kärnfrisk i övrigt, lever, lungor, njurar, hjärta osv. Så veterinären såg inga problem med en operation med tanke på ålder. Men jag vill INTE behöva operera min pensionär, hon skall ligga på divanen och äta praliner den tiden hon har kvar - inte behöva genomgå sån här skit.
En ledsam dag - eftersom jag vet att livmoderproblem och tikar inte är en bra kombination.
Hoppas!

Inga kommentarer: