tisdag 29 maj 2007

Internetleverantör - Del tre

Har just knåpat ihop snaran, hängt den i taklampan och funderar på om taket håller.

Problem nummer två på listan, porteringen av existerande telefonnummer (ett extranummer) som inte fungerade ringde jag om förra veckan. Vi valde att strunta i porteringen, säga upp det gamla abbonemanget och ta ett helt nytt nummer hos Bolaget. Fick välja nummer och de lovade att det skulle fungera senast IDAG.

Gissa om det funkade?

Lyssnade på tysk marchmusik och sedan utspelade sig följande konversation under 30...TRETTIO...minuter.

(J = jag, S = support)

S - Välkommen till B...
J - Jo, jag undrar varför inte vårt nya telefonnummer är aktivt ännu.
S - Enligt mina noteringar skall nummer xxx-xxxxxx vara aktivt (vilket var det nummer vi avslutade porteringen på).
J - Nej, det pratade jag med en kvinna om förra onsdagen och fick ett nytt nummer och en bekräftelse på att porteringen skulle avslutas och att det nya numret skulle aktiveras istället.
S - Jaha, vänta lite skall jag kolla.

Paus i fyra minuter med tysk musik

S - Ja nu ser jag att det finns en notering om att porteringen skall avslutas, men jag kan inte se något nytt nummer. Och dessutom är det ärendet avslutat.
J - Avslutat? Hur kan det vara det?
S - Ja det verkar ha blivit något fel här (deja vu).
J - Okay, nu är jag lite trött på alla FEL som uppstår hela tiden, vem kan jag prata med?
S - Med oss på kundtjänst.
J - Och vad kan ni göra åt det?
S - Jag kan lägga in ett nytt ärende (öh!)
J - Okay, men jag vill att det skall prioriteras, och jag vill ha det numret jag blev lovad förra veckan.
S - Ja det kan jag inte garantera, men jag skulle tro att det fungerar om du nu har valt nummer. Men jag kan inte se det någonstans. Det är inte vi som hanterar dessa ärenden.
J - Nähä, kan jag få prata med dom som hanterar det?
S - Nej tyvärr, inte ens vi kan ringa dom. Vi lägger bara in ärenden.
J - *morrar* Jag vet att det inte är ditt fel personligen, men med tanke på att jag säkert har lagt MINST tio timmar i telefon med er de senaste två månaderna så undrar jag hur ni kan kompensera mig. Du måste kunna se på alla noteringar från mina samtal hur många problem jag har haft.
S - Ja, jag ser här att du har haft otur. (Otur???? Inkompentens!!!!) Vänta lite så skall jag höra med min chef om vi kan kompensera.

Paus för tysk musik i sju minuter

S - Nej tyvärr, i nuläget kan vi inte ge dig legitimation (jo, hon sa verkligen legitimation) för detta i nuläget. Men när tjänsten fungerar och är igång så kan du ringa tillbaka så skall jag göra en notering, och då kan vi titta på en kompensation (japp - denna gången fick hon till ordet rätt).
J - Då ringer jag tillbaka på fredag om det inte fungerar.
S - Ja gör det. Tack för samtalet och ha en trevlig kväll.

Om trevlig kväll innebär att tillverka strypsnaror så visst - absolut.

Inga kommentarer: