måndag 2 april 2007

Flytt

Fick tillgång till huset igår eftermiddag. Efter en helg av väntan, stress och skit så var det antiklimax. Hur skulle det se ut?

Visserligen 10 år av min skit också, men jeuvlar vad pinaler det var kvar. En Volvo V40 full med pantflaskor var bara toppen av isberget. Och isberg var det i det självavfrostande kylskåpet, stängde av det igår, pga glaciären som är ungefär 10 centimeter tjock med soyaflaskor och annat spännande infryst i det. Om det är kvar när jag kommer hem så ska jag ta kort. Men vart tar det vägen när det skall vara självavfrostande?

Första natten ensam i det nygamla hemmet och jag bara väntade på att någon skulle säga att det var ett skämt, att jag ska inte alls bo där. Att somna var inte att tänka på, det var bara att titta på meningslösa filmer på TV för att skingra tankarna och trasselnystanet i hjärna och hjärta.

Idag har jag gjort mig till åtlöje på jobbet genom att sitta med tårarna rinnande medan jag stirrar in i skärmen och försöker jobba. Är någon snäll så är det som att vrida på en jävla kran.

To-Do listan är för lång, kollapsar jag inte nu så gör jag det aldrig. Det som inte dödar härdar - eller?

1 kommentar:

smultronpaj sa...

Stackare. Men du har rätt. Dödar det inte så härdar det och du är väl inte död än väl?