onsdag 3 januari 2007

Rekordförsovning och korkad!


För övrigt lyckats jag göra en riktig "Blue" idag, har inte hänt på många år.


Skulle till optikern på lunchen idag, halvtolv...så med andra ord ingen fara på taket eller stress alls - men...


...en "Blue" är när man drömmer när väckarklockan ringer, så verkligt att man tror på det själv, att det är ju faktiskt helt meningslöst att gå till jobbet på förmiddagen för man hinner ju ändå inte göra något vettigt på de få minuter (??!!) man är där, så det är lika bra att stanna hemma till optikerbesöket och vila sig lite.


Att man dessutom drömmer att man ringer sin wingman FYRA gånger på jobbet och talar om ovanstående, samt ger instruktioner om vad han behöver göra för att mitt jobb inte skall glömmas bort.


Kvart i nio ringde telefonen och väckte mig (brukar gå upp vid sju) och det var min wingman som undrade var i h-vete jag höll hus, och mitt första groggy svar var "gud vad du är tjatig, vi har ju redan pratat om detta fyra gånger tidigare idag".


När jag väl hade fattat att jag var bortom räddning var det bara att erkänna, och då var faktiskt klockan för mycket för att jag skulle hinna både till jobbet och till optikern så jag fick hans "tillstånd" att trilla in efter lunch.


Pinsamt - ja!


Men efter att ha hamnat på chefens shitlist för vilken gång i ordningen vet jag inte fick jag i alla fall goda besked av högsta hönset på eftermiddagen. Första mars blir det förflyttning, liten befordran (istället för den större planerade), men huvudsaken är att jag slipper kalle - urban - kalle som chef...tjooo!

Inga kommentarer: