tisdag 2 januari 2007


Är så arg att håret står på ända (visserligen gör det så alltsomoftast ändå - finns vissa likheter med ett penntroll), men idag har bossen slagit rekord i dumhet!
Jul och nyår innebär ledigheter och brist på personal, och att sedan en person går och blir sjuk gör inte saken bättre men kan inte hjälpas, men vi har ju faktiskt en "chef" som skall styra upp saker och ting, men även han är ledig.
Sist jag kollade min lönespecifikation hade jag inget "chefstillägg" ej heller står det i min arbetsbeskrivning att jag skall lösa sådana här fall, men när jag ringde honom för att upplysa honom om att HAN måste delegera i en sådan här situation, och att det ingår i HANS arbetsuppgifter att se till att det löser sig, ledighet eller inte ledighet så får jag svaret:
- Jag trodde att jag hade en självgående avdelning som kunde sätta sig ner tillsammans och fördela arbetsuppgifterna?!
Att jag inte smällde av!
Nu råkar det vara så att alla de personer som är lediga/sjuka håller på med en sak, som faktiskt ingen annan kan göra, för vi har ingen backup-plan, så oavsett om viljan finns...så brister det på kunskap. Och vad händer då, jo skiten hamnar i knät på mig och jag hade redan två personers jobb eftersom min wingman är ledig.
Det kanske inte gjorde saken bättre att jag bara för ett par veckor sedan anklagade honom för tjänstefel pga av lathet och att han kastar pengar i sjön, men idag tog han banne mig priset.
Måste...härifrån...eller...förflyttas...nuuuuuuuuuuu....
Gud vad jag är glad att jag tog på mig mitt nyinköpta BITCH-skärp imorse, det kändes liksom så...passande idag!

Inga kommentarer: