onsdag 3 januari 2007

Moment 22

Humhum...

Då ska man göra bodelning och ta över bostadsrätten, och vips hamnar man i Moment 22.

Banken säger att de måste ha en kopia på överlåtelse ifrån HSB för att kunna skriva över lånet, och HSB säger att de måste ha en kopia från banken på att lånet är övertaget för att kunna överlåta bostadsrätten. Vilken soppa...

Tänk när man var 14 år och kunde skicka en lapp med "jag vill inte vara ihop med dig längre" på mattelektionen.

Nu ska jag hem och äta "jag ska aldrig bliva stur-piller".

*suckar*

3 kommentarer:

Lilla Jag sa...

Men..men...men... Räcker det inte med att du och exet besöker banken tillsammans och du köper ut honom?!

Anonym sa...

Men tjenare, har du hamnat på Blogspot? Kul! :-)

Blue sa...

Nej, så enkelt var det inte. Trodde också att det skulle vara myyyycket enklare, men ack vad jag bedrog mig.

Så, hejsan hoppsan på er båda...tar nog ett par dagar innan jag har vant mig vid detta formatet, men nu är jag less på Expressen och deras "fyrkantiga" blogg - nu blir ni inte av med mig...alls =)