måndag 8 januari 2007

Brev till ett blont våp...


Kära A!

Det finns inget snällt sätt att säga detta, och du skall vara glad att jag inte säger det direkt in your face, eller faktiskt mailar detta till dig.

Du har haft all anledning i världen att tycka att jag är en skit, och jag har haft extremt dåligt samvete för din skull, men det rättfärdigar inte det du håller på med nu.

Släpp taget om ditt ex, framför allt kanske för din egen skull, efter allt du har gått igenom med honom och ändå gjort valet att stanna kvar så är du inte mer än ett blåst, blont våp, och jag tycker synd om dig. I min värld finns det inte något mer degraderande än att tycka synd om, till skillnad från att tycka synd MED (jmf skratta åt och skratta med).

Han svarar inte på dina sms, han mailar inte tillbaka och han har förklarat vid ett otal tillfällen att det är slut. Och om du tittar ordentligt i backspegeln så borde du kunna se att du inte är mer än ett plåster som aldrig har blivit varken respekterat eller älskat, på samma sätt som du har gjort med honom.

Både du och jag vet att han är en descent person som inte tycker om att såra, och du är en ensam patetisk person som hänger dig kvar och försöker för allt du är värd att få tillbaka honom. Tro mig, jag känner igen mönstret och trots att jag inte tycker att du är smart nog att vara en scheming bitch (måste vara en olyckshändelse att du klarar att följa detta textboksexemplet) så har du dragit igenom alla faserna.

Att gå från a) skönt att det är över och att vi har lagt konflikten bakom oss till b) jag längtar efter dig, till c) proffessionell gråterska i telefon där du mer eller mindre bönfaller om att få tillbaka honom.

Jag vet inte om man ska skratta eller gråta, men har du ingen värdighet kvar i kroppen?

Du är ung, du ser bra ut och du har hela jävla livet framför dig. Varsågod att bli dörrmatta åt någon annan om så önskas, men för helvete...stanna och smell the roses medan tid finnes, eller vill du fortsätta vara ett förbannat våp resten av livet?

Och, för både din och min skull, låt oss innerligt hoppas att vi inte springer på varandra på väldigt väldigt länge. Jag må vara blond, men storleksmässigt större, äldre och med en jävligt vass tunga som jag lovar har fått starkare personer än du att springa hem gråtandes.

Tough shit, deal with it!

Inga kommentarer: