måndag 4 december 2006

Julpynt!


Jag älskar julen, är barnsligt förtjust i julafton, envisa försök av styvmor att försöka åka någonstans på jul/avskaffa julklappar/sluta med rim osv osv röstas ner med tre mot en (pappa - syster - jag), men jag klarar inte riktigt av det traditionella julpyntandet. Så, igår var det dags och frågan är om någon mer än jag kan tycka att det är vackert.

De blå stjärnorna på bilden sitter numera snurrade runt en gardinstång, i det andra fönstret sitter någon slags psykadelisk blå boll med en 2349234283 lysdioder, på en högtalare står en liiiiiten julgran som enbart består av vita lysdioder och glitter och runt ett räcke är en slang med lampor snurrad. Två stackars adventsstakar hittade varsitt fönster och en liten tomte tittar fram men det är as traditional as it gets och jag bara älskar det. Stod i mörkret i morse och bara beundrade det blå och blev glad (om någon nu undrar varför jag heter Blue så ligger väl svaret där).

Men, jag saknar mitt nya julpynt från förra året, har en liten (ganska liten - kanske halvstor) by, med snö, kyrkor, människor och lite annat smått och gott som består av ännu mer lysdioder än bollen, enda skillnaden är bara att den byter färg hela tiden och man kan inte sluta titta på den.

Nu är frågorna:
Kan man få någon slags seizure av att titta på blinkande lysdioder för många timmar?
Och är det okay att fortsätta hitta roliga blå slingor eller annat pynt.

Jag har officiellt gått jul-mental!

Inga kommentarer: