söndag 9 juli 2006

Söndagsanxt...


...som skall genomlidas sen lovar jag att hålla käften. Åtminstone i ett par timmar till ;o)

Har inte varit det minsta produktiv i helgen, dvs produktiv i ordets "rätta" bemärkelse. Jag har varken städat, lagat mat, stoppat strumpor eller annat liknande hemarbete (jag har iofs tvättat fyra maskiner tvätt, men det är ju inte så ansträngande eftersom nutidens moderna apparater gör att man slipper bära klädesplaggen till närmsta vattendrag och banka dem rena med en sten).

Klockan 18:00 on the dot infinner sig söndagens anxt inför nästkommande arbetsvecka, varje helg - utan pardon, och denna helg värre än någonsin eftersom det bara är en vecka kvar till semester.

Hur kommer det sig att man aldrig tror att man skall orka med sista veckan före semester, oavsett om man har semester i maj eller juli eller september?

Dessutom är jag superstressad (vilket man inte kan tro, eftersom jag snällt ligger i soffan med laptopen i knät och tittar på TV samtidigt som jag skriver) över allt jag BORDE ha gjort i helgen. Jag måste köpa en 12-volts laddare till laptopen så den kan följa med på båten, jag borde ha städat hemma så att det inte ser ut som en disaster-area när jag kommer hem, jag måste fundera ut hur jag ska kunna minimera min packning.

Jag borde definitivt ha tittat till båten, bytt ett j*vla filter, köpt gasol. Men icke då, istället spenderades helgen i ryggläge med bok/tv/dator.

Insåg just att vi inte pratar normal söndags-anxt, vi pratar söndag- och semesteranxt. Torsdag kväll skall det packas, fredag direkt efter jobbet bär det iväg. Hämta K på vägen, handla mat/dricka/snacks på närmsta köpcentrum så det räcker för en vecka (vilket brukar resultera i mat för 10 personer i fyra veckor bara utifallomatt), sen raka spåret till båten för att andas, korka upp en öl och skåla in semestern.

Jag kommer med andra ord att vara sönderstressad i fem dagar till och inte bukandas förrän någon gång sent fredag kväll. Happy Grattis...ska inte tanken på annalkande semester vara rolig?

*andas andas andas*

Papperspåse anyone?

Inga kommentarer: