måndag 10 juli 2006

Gå i fängelse utan att passera GÅ!




Jag ljög, eller det var nog snarare önsketänkande med min nedräkning idag. De fyra timmarna plus ett antal minuter var helt felkalkylerade. Lämnade fotbojan på jobbet strax före 20:00, åkte till apoteket för att inhandla diverse semestersaker och glömde antagligen hälften. Men, hows about:
myggmedel
alsolsalva
plåster
blodstillande vadd
kylbalsam
treo
berocca
(de två ovanstående kan rekommenderas blandade som cocktail dagen efter, tar död på nästan vilken baksmälla som helst, och skall helst intagas med ngn slags magsyremedicin såsom novalucol - och man är som ny igen)
ibumetin (för lindrigare huvudvärk)
solskyddsfaktor 10
solskyddsfaktor 45 (för snoken)

Visste att jag skulle glömma ngt, desinfektionsmedel...men men, det var ju bara 47 nummer före mig i kön och två timmars väntetid så dit går man ju gärna igen, eller inte!

Får helt enkelt inte halka på havstulpaner eller skära mig på musselskal.

Landade precis i hemmet, kanske dags att sova lite och njuta av ett par timmar utan fotboja innan det är dags igen.

Fyra dagar kvar...kommer inte att räkna timmar hädanefter.

PS: Solbrillorna hade inte kommit =/

Inga kommentarer: